Nadzór nad Ochotniczymi Hufcami Pracy sprawuje
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

„W STRONĘ GÓR”

W piękny lipcowy dzień, uczestnicy Hufca Pracy z Żywca wyruszyli w stronę gór. Nie był to kierunek Zwardoń, Zawoja, a wręcz przeciwnie - Bielsko Biała duże miasto, kiedyś wojewódzkie. Ale bez obaw; sprawa była przemyślana, ponieważ to tam znajduje się dolna stacja kolejki gondolowej na Szyndzielnie, a taki założyliśmy początek naszej wędrówki. Wagonikami pokonaliśmy długość 1810m, różnice wysokości 450 m w czasie 6 minut. Skorzystaliśmy z możliwości wejścia na wieżę widokową i podziwiania panoramy Bielska, Beskidu Małego, Śląskiego i Żywieckiego.

Dostrzec można było Babią Górę, Pilsko a nawet Tatry. To wszytko z wysokiej na 18 metrów platformy. Następnym etapem było przejście do Schroniska na Szyndzielni najstarszego w Beskidach, zbudowanego w roku1897 w stylu alpejskim. Stamtąd prowadził nas czerwony szlak turystyczny na Klimczok. Tam zatrzymaliśmy się dłużej, na posiłek i relaks. Przy mapie Beskidów ustaliliśmy wspólnie jaką trasą wracamy. Wybraliśmy szlak niebieski prowadzący do Bystrej . Ze stacji Wilkowie-Bystra pociągiem wróciliśmy do Żywca. Podsumowując pogoda była piękna, widoki wspaniałe, pokonaliśmy pieszo 17 km, w miłej atmosferze, zmęczeni ale z planami na następną wycieczkę.

Autor tekstu:Maria Rodak

Fax.: (32) 258 19 31
E-mail: slaska@ohp.pl

width=240

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce. Więcej info